En İyisi Olamıyorsan Hiç Olma!

İnsanlar her zaman karşında bulunan insanların doğruyu söylediğinden emin olmak ister. Ben şahsen söyleyecekleri şeylerin kötü yada iyi olmasına bakmadan doğruyu söylemesini beklerim. Fakat kolay kolay hiç kimse doğruları söyleyemez. Bu konu benim ezelden beri içimde olan bir dert olduğu için, neredeyse hayatım boyunca bununla ilgili yollar keşfettim.

Parçaları birleştirin;
Yalan söylemek çok zordur. Yalan söyleme konusunda en önemli kural. Söylediğin yalanı hatırlayacaksın. O halde yalanın herkese göre olmadığını belirtmeye gerek duymadan nasıl parçaları birleştireceğimize bakalım.
1) Dikkatli bir dinleyici olun. Böylelikle önceden söylenen sözleri daha iyi hatırlarsınız.
2) Doğruyu öğrenmek istediğinizi belli etmeyin. Sabırlı olun. Karşı taraf bir şeyleri öğrenmek istediğinizi anlarsa direkt olarak size bunu sunmamak için elinden geleni yapacaktır.
3) Bir puzzle misali parçaları oturtun. Ortaya “Doğru” isimli resim çıkacaktır.

Ben bu kadar uğraşamam daha basit bir yolu var mı? Tabi ki var.
Umursamaz olun;
Karşınızdaki insana, doğrunun pek de umurunuzda olmadığını belli edin. İnsanlar ilgi beklerler, ilgisiz hiçbir insanı yanlarında tutmazlar. Bu durumda ilginize ortak olamadığından sizin dikkatinizi çekebilmek için her türlü şeyi yapabilir. Buna, söylemeyip içinde tuttuğu yalanlar da dahil. Yalnız dikkatli olmanızda fayda var sonuçta her insan bir değil.

Benim en favori taktiğim ise;
Dürüst olun;
Yalan söyleyen insanları her fırsatta yerden yere vurun.
Yalana kesinlikle taamülünüz olmadığını belirtin.
Ve kesin olarak bilemediğiniz, sadece kuşkulandığınız ama öğrenmek istediğiniz bir konuyu suçlayıcı bir edayla karşınızdakine söyleyin. Aranızda tartışma çıkması muhtemel fakat o tartışmanın ayarını kaçırmazsanız sonuçları inanılmaz derecede olumlu olacaktır.